Digitaal vanop afstand samenwerken voor Sumitomo Drive

Geschreven door

Elien Averhals
04/09/2020

"Een kleine stap voor onze mensen en een grote sprong voor onze organisatie in het digitaliseren van onze manier van werken."

SDT_750×520Sumitomo Drive Technologies is al meer dan 130 jaar een vertrouwde leverancier van hoogwaardige aandrijfoplossingen. Deze ervaring heeft hen tot een toonaangevende fabrikant van krachtoverbrenging en bedieningselementen over de hele wereld gemaakt. De oorsprong van Sumitomo Drive Technologies in Europa, Afrika, het Midden-Oosten en India gaat terug tot de jaren 1930 toen de Duitse ingenieur Lorenz Braren het unieke Cyclo-principe uitvond en het eerste Cyclo-bedrijf oprichtte. Sinds die tijd bedienen ze de Europese regio door lokale verkoop en ondersteuning te bieden aan een verscheidenheid aan klanten in verschillende industrieën met kant-en-klare of technische oplossingen.

Een situatie met uitdagingen

"We zijn een zeer traditioneel georganiseerd bedrijf waar er nog veel e-mailverkeer is, we nog faxen en informatie verspreid is doorheen de gehele organisatie," stelt Martin. Het belangrijkste doel voor Sumitomo Drive was bijgevolg om overeenstemming te bereiken over een nieuwe manier van werken en te proberen alle interne informatie die nodig is om de klus te klaren op één specifieke plek te stroomlijnen. "Samen met Synergics hebben we een consensus bereikt over hoe we deze procedures kunnen digitaliseren en projecteren op een nieuwe, meer efficiënte werkwijze."  De uitdaging bestaat er steeds in, als internationaal bedrijf, dat er heel wat mensen vanuit verschillende locaties werken en altijd toegang zouden moeten hebben tot Sumitomo's gegevens en backoffice.

Een kleine stap voor onze mensen en een grote sprong voor onze organisatie in het digitaliseren van onze manier van werken.
-Martin De Grom, General Manager, SM-Cyclo France

Samen werken aan de oplossing

Allereerst werd de huidige situatie, het beveiligingsniveau en de bestaande software- en hardwareoplossingen in kaart gebracht opdat processen inzichtelijk werden. Vervolgens analyseerden we in samenwerking de as-is toestand om de situatie echt te begrijpen. In een volgende stap traden we in open discussies met het doel om te proberen begrijpen welke mogelijke humane en technologische veranderingen Sumitomo Drive zou kunnen doorvoeren door gebruik te maken van de functionaliteit van Office 365. Ten slotte hebben we een prioriteitenlijst opgesteld met behoeften omschreven in duidelijke scenario's, opdat gefaseerd een vernieuwde, digitale werkplek kan uitgebouwd worden.

Sumitomo's nieuwe werkplek

check-1Sneller, transparanter communiceren met je gehele team

check-1Een centrale plaats om informatie te raadplegen en eerstelijnsondersteuning te vragen

check-1Met meer gemak vanop afstand productief kunnen (thuis)werken

 

Het volledige interview met onze contactpersonen bij Sumitomo Drive zal binnenkort in een uitgebreider succesverhaal te lezen zijn.

 

Ontdek de stap voor stap oplossingen naar een intelligent communicerende werkplek!


Gerelateerde artikels

Alle blog artikelen